مدل لباس مجلسی, مدل لباس مجلسی 1395, مدل لباس مجلسی 2016, مدل لباس مجلسی 2016 دخترانه, مدل لباس مجلسی رنگ سال 1395, مدل لباس مجلسی رنگ سال 2016, مدل لباس مجلسی95
مدل لباس مجلسی ۲۰۱۶ | مدل لباس مجلسی ۱۳۹۵
مجموعه گالری عکس های مدل لباس جدید از مزون های ایرانی و خارجی
برای سال ۱۳۹۵ و ۲۰۱۶ برای شما به اشتراک گذاشته شده است
پیشنهاد انواع مدل های لباس دخترانه و زنانه جدید و شیک
طراحی مد (به انگلیسی: Fashion Design) هنر استفاده از طراحی، زیبایی شناسی(حسّیک) و یا زیبایی طبیعی برای خلق پوشاک و زیورآلات است، طراحی مد متاثر از عرضهای جغرافیایی، فرهنگها و جوامع مختلف بوده و به اندازهٔ همین تفاوتها دارای تنوع بالایی است. طراحان مد به طرق متفاوتی در بخشهای طراحی پوشاک و زیورآلات کار میکنند، بعضی به تنهایی و بعضی به عنوان بخشی از یک گروه به این حرفه مشغول هستند. آنها با تلاش برای طراحی لباسهای زیبا و باب طبع جامعه سعی در ارضاء تمایل مصرف کنندگان دارند. به دلیل اینکه طراحی و ارائهٔ لباسهای جدیدی که مورد پسند عموم قرار بگیرند فرایندی زمان بر است، متخصصین این حرفه در عین حال باید بتوانند به طور دقیق زمان تغییر سلیقهٔ مصرف کننده را پیش بینی کنند. مد و رسانهٔ آن که پوشاک است نمادی از وضعیت اجتماعی و اقتصادی جوامع هستند.طراحان مد تلاش میکنند تا لباسی که طراحی میکنند تابعی از زیبایی و دل انگیزی باشد، آنها باید در نظر داشته باشند که هر نوع لباسی چه مخاطبی دارد و همچنین در چه موقعیتی پوشیده میشود. آنها برای انجام این مهم محدودهای وسیع از مواد و ترکیبات آن و همچنین طیف گستردهای از رنگها، الگوها و سبکها را در اختیار دارند. با وجود اینکه لباسهای روز و معمولی بیشترین میزان لباسهای مصرفی را تشکیل میدهند و در محدودهٔ سبکهای قراردادی متداول و مرسوم قرار دارند، لباسهای رسمی و لباسهای شب که برای مراسم خاص و مهمانیها استفاده میشوند نیز مطلوب هستند و مخاطبان خاص خود را دارند.برخی از لباسها به طور خاص برای یک شخص ساخته میشوند. دوخت سفارشی (به فرانسوی: Haute couture) یا خیاطی قراردادی از جمله روشهایی هستند که برای این منظور به کار میروند. با این وجود امروزه پوشاک بیشتر برای بازار انبوه، به خصوص لباسهای روز و معمولی طراحی میشوند.
طراحان ایرانی که باید بشناسیدشان
بیژن پاکزاد
بیژن پاکزاد (زادهٔ ۱۵ فروردین ۱۳۲۳ در تهران – ۲۷ فروردین ۱۳۹۰ بورلی هیلز طراح و تولیدکننده سرشناس ایرانی-آمریکایی لباسهای مردانه و عطر و ادکلن بود. او معمولاً به نام تجاری «بیژن» شناخته میشد.
تخصص اصلی بیژن پاکزاد در طراحی لباس مردانه و عطر بود. البته او در کنار این دو، دست به ساخت یک کلت طلایی و طراحی ماشینهای رولز رویس و بنتلی نیز زد.آقای پاکزاد اولین قدم خود در صنعت مد را با افتتاح فروشگاه پلنگ صورتی و واردات برندهای معروف به ایران برداشت. پس از موفقیت مغازۀ پلنگ صورتی و به شهرت رسیدن آن، پاکزاد دست به بازگشایی بوتیک دیگری در ایران زد که نسبت به پلنگ صورتی در جایگاه بسیار بالاتری قرار داشت و محل رفتوآمد افراد مشهور ایرانی همچون اعضای خانوادۀ پهلوی و سفرای کشورهای مختلف بود.از آنجایی که ایران از نظر مد برای بیژن مکان کوچکی بود، ابتدا به اروپا مهاجرت کرد و پس از مدت کوتاهی به آمریکا رفت. او در آمریکا با کمک سرمایه گذار معروف ایرانی داریوش محبوبی دست به تاًسیس مغازۀ خود در بورلی هیلز زد. بیژن برای اینکه سطح کار خود را به دیگران اثبات کند، از اولین روز افتتاح بوتیکش هیچ کس را بدون وقت قبلی درفروشگاهش نمیپذیرفت. فروشگاهی که در مدت کمی به گرانترین بوتیک جهان معروف شد و حتی شایعه شد که برای ورود به آن متقاضیان باید حداقل درآمدی معادل یک میلیون دلار در سال داشته باشند. پس از مرگ بیژن پاکزاد فرزندان و شریک او آقای محبوبی به گرداندن شرکت بیژن ادامه دادند و تا به امروز همان کیفیت قبلی را در محصولات او نگه داشتهاند.
بیژن در سال ۱۳۵۲ به ایالات متحده آمریکا مهاجرت کرد و در سال ۱۹۷۶ میلادی فروشگاه ویژه خود را در بلوار رودیو درایو واقع در بورلی هیلز افتتاح کرد. بازدید از این فروشگاه تنها با داشتن وقت قبلی امکانپذیر است.پیژن همچنین به خاطر داشتن اتومبیلهایی نظیر بنتلی آزور زرد رنگ با تزیینات داخلی مشکی و صندلی تمام چرم و سیستم داخل آن ، مرسدس بنز اسالآر مک لارن مشکی، فراری اف۴۳۰ زردرنگ، رولزرویس فانتوم کوپه زرد رنگ و بوگاتی ویرون معروف بود. مجله Vanity Fair در سال ۱۹۸۹ نام بیژن را در لیست شیکپوشترینهای (خوش تیپ ترینها) جهان خود قرار داد.بیژن در روز ۲۶ فروردین ۱۳۹۰ در محل کارش در خیابان رودئو در بورلی هیلز دچار سکته مغزی شد و در گذشت. مراسم بزرگداشت بیژن دو هفته بعد از مرگش در دانشگاه کالیفرنیا، لسآنجلس برگزار شد که در آن ۷۰۰ مهمان اختصاصی از جمله هنرمندان ایرانی ساکن آمریکا و ۱۲۰۰ مهمان عادی حضور داشتند؛ در این مراسم پیام تسلیت برخی از افراد غیر حاضر از جمله فرح پهلوی قرائت شد. جورج هربرت واکر بوش، رئیسجمهور اسبق ایالات متحده آمریکا نیز پیامی به مناسبت مرگ بیژن پاکزاد ارسال کردهبود که توسط نیکولاس پاکزاد، پسر بیژن قرائت شد
مهلا زمانی
چه کسی فکرش را می کرد زنی ایرانی در ایتالیا، مهد مُد دنیا، بین پنجاه مدیست طراز اول جهانی، تحسین و تقدیر شود آن هم به خاطر اصیلترین ارزش لباس زن ایرانی یعنی پوشیدگی. برلوسکونی، نخست وزیر ایتالیا، لوح افتخار را به عنوان طراح برتر لباسهای پوشیده به جای لباسهای عریان به این بانوی ایرانی اهدا کرد.مهلا زمانی هنرمندی است که نه تنها هنرمندان و بازیگران سرشناس ایرانی به او رو آوردند بلکه آوازه شهرتش به هالیوود هم رسیده و کاترین زتاجونز، بازیگر نامدار جهانی، لباس او را بر روی فرش قرمز و در مقابل دوربین صدها رسانه جهانی بر تن کرد. او از پیشگامان تلفیق طرحها و نمادهای پوشاک سنتی و بومی ایران با پوشاک مدرن و امروزی است . زمانی که تحصیل کرده انگلستان است امروز مدیر موسسه فرهنگی و هنری فخر اندیشه و صاحب امتیاز برند لوتوس و مجله ای با همین عنوان است. او تا به امروز نمایشهای متعدد زنده لباس بانوان در ایران و خارج از کشور برگزار کرده است؛ از جمله نمایشگاه فیتور اسپانیا، نمایشگاه فرهنگ و هنر ملل در دهلی و نمایشگاه آلتامدا و آلتارما که در ایتالیا برگزار شد.
نیما بهنود
نیما بهنود (زاده ۲۷ مرداد ۱۳۵۵ در تهران) طراح مد ایرانی و فرزند مسعود بهنود است. او طراحی لباس را با مهرهای قدیمی و خطوط نستعلیق ایرانی تولید میکند و در حال حاضر گروه ۱۷ نفری نیمانی را که یکی از گروههای مد نیویورک است، اداره میکند. وی در سانفرانسیسکو رشته گرافیک را ادامه دادهاست و در سال ۲۰۰۰ وارد مدرسه عالی مد نیویورک و بعد از چهار سال فارغالتحصیل شدهاست. نیما بهنود اولین طراح مدی است که خطوط نستعلیق خاورمیانهای را بر روی لباس طراحی و رایج کرد.
.نیما بهنود از همان سالهای نوجوانی علاقۀ بسیار زیادی به طراحی لباس نشان میداد و همراه با گروهی از دوستانش همواره دست به تغییر لباسهایی میزد که خریداری کرده بود. نیما بهنود عادت داشت تا به مهمانیهای مختلف در تهران برود و لباسهای دستساخت خود را به نمایش بگذارد. طراحی این لباسها آن چنان چشمگیر بود که او بلافاصله برای آنها سفارشهای مختلفی گرفت.آقای بهنود در سال ۱۳۷۳ به آمریکا مهاجرت کرد و کار خود را به عنوان یک طراح گرافیک ادامه داد. موفقیتهای نیما بهنود باعث شد که او در سال ۱۳۷۶ با شرکت اپل شروع به همکاری کند.اما هیچ یک این دست آوردها مانع از این نشد که او از علاقۀ اصلی خود یعنی مد و فشن دست بردارد. به همین سبب او از کالیفرنیا به نیویورک، مرکز هنری آمریکا، تغییر مکان داد و پس از گذراندن دورههای طراحی در انستیتو فشن تکنولوژی نیویورک موفق به راه اندازی خط لباس خود به نام نیمانیNIMANY شد.آقای بهنود برای طراحیهای خود از اندی وارهول الهام گرفته است و بیشتر سعی کرده تا هنر عامۀ ایران را در طراحیهایش به کار ببرد. همین استفاده از طراحیهای ایرانی باعث شده است تا لباسهای نیما بهنود در میان بازار رقابتی لباس، منحصر به فرد شود و توجه افرادی چون کوین اسپیسی را به خود جلب کند
زهرا یاراحمدی
از گالری پر زرق و برق بیژن و لباسهای چندمیلیون تومانی مهلا زمانی که بگذریم، طراحانی را پیدا میکنیم که هدف اصلیشان طراحی لباس برای نسل جوان ایرانی است. یکی از این طراحان زهرا یاراحمدی است.زهرا یاراحمدی در سالهای ابتدای جوانی در رشتۀ اقتصاد تحصیل و مدتی نیز برای شرکتهای بیمه کار کرد تا اینکه به سبب مهاجرتش به ایتالیا تصمیم به ورود به رشتۀ طراحی فشن گرفت. خانم یاراحمدی پس از پایان تحصیلاتش در انستیتو تخصصی فشن ایتالیا- پلی مد-ا به ایران بازگشت و برند خود به نام دژاوو را راه اندازی کرد.گروه دژاوو در ابتدا به دلیل سختگیریهای فراوان به صورت زیرزمینی کار میکرد اما به سبب گشایشهای فرهنگی و نرمش مسئولان در برابر صنعت مد، تبدیل به یک خط تولید لباس رسمی در ایران شد و با شرکت در جشنوارۀ مد فجر از سوی مردم به عنوان “برندِ برتر” انتخاب شد.خانم یاراحمدی سعی کرده همگام با استفاده از رنگهای شاد و طرحهای ایرانی ، کارهای خود را مدرن و ارزان نگه دارد. همین نوآوری و دسترسی آسان به لباسهای برند دژاوو باعث شده است که این خط تولید لباس به یکی از نامهای معروف در صنعت لباس ایران تبدیل شود و حتی آوازۀ آن به خارج از مرزهای کشور برسد.
سهیل عباسی
سهیل عباسی طراح خوش فکر ایرانی است که در مراکز معتبر ایران به تدریس مشغول است. او در ابتدا رشته متالوژی را در دانشگاه علم و صنعت تهران گذراند. علاقه او به عرصه طراحی لباس سبب شد که به صورت حرفهای و متمرکز دوره ۶ ماههای را در بخش دپارتمان طراحی لباس دانشگاه UCSI مالزی بگذراند. او از سال ۲۰۰۶ به عضویت IFF به عنوان طراحان فشن اسلامی درآمد.او نمایشهای زنده بسیاری در سالهای ۲۰۰۶،۲۰۰۷ و ۲۰۰۹ در مالزی برگزار کرد. در سال ۲۰۱۲ نیز نمایش زنده دیگری از وی در استانبول برگزار شد.عباسی نخستین کسی بود که نمایش زنده لباس را در دانشگاه الزهرا برگزار کرد. همکاری با آلبرت کینگ طراح مشهور مالزیایی نیز در فعالیتهای این طراح ایرانی دیده میشود.
الیه طاهری
طراح مد ۵۰ ساله ایرانی الاصل یکی از نو آورترین و بهترین طراحان مد کنونی دنیاست که طرحهای خارقالعاده و اساطیری او به اعتقاد بسیاری از طراحان و دستاندرکاران مد میتواند دنیای جدیدی را در طراحی مدلهای لباس بگشاید.این طراح زبردست با الهام از طرحهای اساطیری نمونههای بدیعی از طرحهای خاورمیانهای را در قالبی مدرن ارائه میکند. از خصوصیات بارز این طراح زبردست، استفاده مناسب از رنگ طلایی در ترکیب رنگ پوششهای مختلف است. در ادامه اولین بخش از آخرین مجموعه طرحهای این طراح زبر دست ارائه شده است.
آنا ثانی
"آنا ثانی" یکی از کسانی است که برای لباس و پوشش جامعه اهمیت زیادی قائل شده و با دیدگاهی زیباییشناسانه و ایدههایی خلاقانه به یکی از معروفترین و پرکارترین افراد فعال در این عرصه تبدیل شده است. او علاوه بر طراحی لباس اجتماع، لباسهای زیادی برای بازیگران مختلف طراحی کرده که یک نمونه از آنها را در اختتامیه جشنواره فیلم فجر بر تن مریلا زارعی دیدیم. او همچنین فعالیتهایی در زمینه دستیاری طراح صحنه و لباس در کارهای مختلفی مانند سریال تلویزیونی "یک مشت پر عقاب"، فیلمهای سینمایی "کلاغ پر"، "پنالتی" و "پروانه شو" و تئاترهایی مانند "همچو کوچه بیانتها" داشته است.
بهناز صراف پور
هنگامی که بهناز صراف پور، طراح لباس ایرانی تبار در سال ۲۰۰۱ طراحی و تولید مستقل لباس های خود را شروع نمود، بسیاری از دست اندرکاران این صنعت پیش بینی نمودند که طراحی ها و لباس های سطح بالا و خاص او و هم چنین لباس های رسمی طراحی شده توسط صراف پور، به سرعت مورد توجه و علاقه مردم قرار گرفته و فروش بالایی پیدا نماید. اکنون پس از شش سال، صراف پور تبدیل به یکی از موفق ترین چهره های دنیای مد شده است؛ طراحی های او دارای زمینه هایی روشن و براق در کنار سلیقه و سبک خاص و متمایز صراف پور در استفاده از تور و روبان می باشند.
صراف پور که متولد تهران می باشد، در سیزده سالگی به همراه خانواده اش ایران را ترک نموده و ابتدا به انگلستان و سپس به فیلادلفیا مهاجرت نموده است. او در مصاحبه ای که به تازگی با یو. اس.اینفو از طریق پست الکترونیکی (ای-میل) انجام داده است، گفت که او در دوران کودکی و نوجوانی اش به تمامی چیزهایی که دارای خلاقیت و نوآوری بصری بوده اند، علاقمند بوده است. صراف پور در این مصاحبه گفت: “مادر من دانشجوی رشته هنر بود و کارهای او اولین مشوق و عامل تاثیرگذار در من به شمار می رود.صراف پور در دانشکده معتبر طراحی پارسونز ثبت نام نمود و موفق شد که پیش از پایان تحصیلاتش، به عنوان کارآموز در خانه مد آن کلاین مشغول به کار شود. این دوران کارآموزی، موجب کسب تجربیاتی عملی در صنعت طراحی و مد و هم چنین شکوفایی و صیقل خوردن استعدادهای طراحی او شد. در طی همین دوران، صراف پور با طراحان لباس معتبر و با استعدادی مانند نارسیسو رودریگوئز ، لوییس دل اولایو و ریچارد تیلور نیزهمکاری نمود. به زودی ایزاک میزراحی ، متوجه استعدادها و قابلیت های صراف پور شده و او را استخدام نمود و به صراف پور کمک نمود تا به صورتی حرفه ای به طراحی لباس بپردازد. صراف پور از میزراحی به عنوان استاد و راهنمای خود نام می برد.سپس صراف پور به عنوان طراح لباس مجموعه بارنیز در نیویورک – نام رسمی یکی از برجسته ترین و ممتازترین فروشگاه های بزرگ منهتن – مشغول به کار شد. طراحی های او در این مجموعه مورد استقبال چشمگیر دنیای مد و لباس قرار گرفت و آنا وینتور ، ادیتر ارشد مجله وگ نیز تبدیل به یکی از جدی ترین حامیان و طرفداران کارهای صراف پور شد. صراف پور در سال ۲۰۰۱، طراحی ها و لباس های خود را با نام خود وارد بازار نمود و بدین ترتیب موقعیت خود را به عنوان یکی از تازه واردان به این صنعت مستحکم نمود.صراف پور علاوه بر لباس هایی که با نام خود طراحی و تولید می نماید و جزو گران ترین محصولات در بازار لباس به شمار می روند، به تازگی خط تولید جدیدی را برای همکاری با تارگت – فروشگاه های زنجیره ای عظیمی که لباس های ارزان قیمت می فروشند – به راه انداخته است. پس از آن که میزراحی، دوست قدیمی صراف پور در سال ۲۰۰۶، همکاری با فروشگاههای تارگت را آغاز نمود، صراف پور نیز به تبعیت از او تصمیم گرفت تا دست به تولید لباس هایی ارزان قیمت با سبک طراحی خاص خود بزند. صراف پور چهارمین طراح لباسی می باشد که توسط فروشگاه های تارگت برای همکاری با برنامه “فروش بین المللی” لباس های زنانه این فروشگاه های زنجیره ای انتخاب شده است.
اکنون و در نتیجه همکاری با تارگت، طراحی ها و لباس های صراف پور دیگر صرفاً خاص بازارهای ممتاز و برجسته لباس نمی باشند. حتی گفته می شود که شهرت و معروفیت رو به رشد صراف پور، مورد تحسین و تشویق زنان هموطن او در ایران نیز قرار گرفته است. در نوامبر سال ۲۰۰۶، یک زن ایرانی که به ایالات متحده آمریکا سفر نموده بود، از تصویر صراف پور در یکی از فروشگاه های تارگت عکس گرفت و سپس این عکس را با عنوان “من بهناز را دوست دارم” در تارنمای Iranian.com که تارنمایی در مورد مسایل فرهنگی و سیاسی ایران می باشد، قرار داد. این تارنما هم چنین در دهم نوامبر ۲۰۰۶، صراف پور را به عنوان “ایرانی برگزیده روز” انتخاب نمود.
صراف پور در پاسخ به سوالی در مورد علاقه و وابستگی هایش به ایران، گفت که او هنوز به زبان فارسی – گرچه نه چندان روان و سلیس – صحبت می نماید. صراف پور افزود که او در سال ۲۰۰۶ و برای تعطیلات به ایران سفر نموده است و از بسیاری از اماکن تاریخی ایران بازدید نموده است.
این طراح لباس اظهار داشت که وقایع و رویدادهای فرهنگی و تاریخی همواره تاثیر مستقیمی بر او داشته اند. به عنوان مثال، لباس های فصل پاییز ۲۰۰۷ او تا حدی متاثر از فیلم کملوت محصول سال ۱۹۶۷ که در آن هنرپیشه ها لباس های قرون وسطایی بر تن دارند، می باشد. صراف پور با دوباره طراحی نمودن لباس های طرح قرون وسطی با پارچه و بافت های جدید و برش های خطی شکل، تلاش نموده است تا حال و هوای عاشقانه آن دوران را با توجه به نیازها و سلیقه زنان دوران معاصر بازآفرینی نماید.
با این که صراف پور می گوید که از پیشینه و میراث خاورمیانه ای خود در طراحی لباس هایش استفاده نمی نماید، اما در مجموعه لباس های تعطیلات زمستانی او برای تارگت در سال ۲۰۰۶، یک جلیقه بافته شده از پشم گوسفند ایرانی به چشم می خورد.
گرچه موفقیت های صراف پور موجب ایجاد فرصت ها و موقعیت های زیادی در زندگی او شده است، اما او تاکید می نماید که اصول و شیوه اساسی زندگی او تغییر چندانی ننموده است. او گفت: “تنها تغییر محسوس این است که هنگامی که شما معروف شوید و مردم نام شما را بشناسند، تمایل بیشتری برای همکاری و مشارکت در پروژه های جدید با شما خواهند داشت.”
اکنون بسیاری از زنان برجسته ومشهور و هنرپیشگانی مانند کیت بلانشت ، مندی مور ، سلما بلیر و کول سوینی از خریداران لباس های صراف پور می باشند. صراف پور قصد دارد تا در زمینه تولید سایر لوازم و وسایل زنانه گران قیمت نیز فعالیت نماید، گرچه طراحی و تولید لباس به عنوان زمینه اصلی فعالیت های شرکت او باقی خواهد ماند.
او گفت: “من همواره در فکر استفاده از فرصت ها و توسعه و گسترش فعالیت هایم می باشم. من عاشق طراحی و تولید محصولات زنانه هستم و امیدوارم که بتوانم در زمینه تولید محصولات زیبایی و سایر لوازم زنانه مانند کیف و کفش نیز موفق باشم.”
پگاه انواریان
پگاه انواریان، طراح مد ایرانی-آمریکایی است که در سن پنج سالگی از ایران به آمریکا مهاجرت کرده و طراحی مد را پس از طراحی لباس در موزیک ویدئوهای هالیوودی آغاز نمود.
انواریان از سن شش سالگی دوخت لباس را آموزش دیده است و طراحی را از سن هشت سالگی آغاز نموده است. این پیش زمینهای بود که پس از مهاجرت به نیویورک حرفه خود را به عنوان طراحی لباس انتخاب نماید. اولین مجموعه خود را پاییز ۲۰۰۳ در هفته مد لسآنجلس ارائه نمود و از آن زمان به بعد در خیلی از نشریات مانند: نیویورک تایمز، لس آنجلس تایمز، لوکی، مجله دبلیو و هارپر به نام پگاه انواریان اشاره گردید. نقطه اوج انواریان در هنگام دوخت و هماهنگی لباس یکی از بازیگران موزیک-ویدئو با استفاده از پارچه کشمیر بصورت اتفاقی بر روی لباس، سبکی و انعطاف پذیری پارچه باعث ایجاد طرح لباسی خاص شده است. و آنقدر خاص که جنیفر لوپز از او درخواست دوخت لباس بصورت اختصاصی برای خود کرده است. پس از آن این اتفاق باعث ورود انواریان به صنعت مد و تبدیل این نام به یکی از برندهای مطرح در ایالات آمریکا گردید.لباسهای او بر تن چارلیز ترون، هاله بری، مدونا، شکیرا و بسیاری از بازیگران هالیوودی به چشم میخورد و تبدیل به چهرهٔ مطرحی در شبکههای مد تلویزیونی شده است. انواریان، به دلیل سابقه کار در ساخت موزیک—- ویدئو برای خوانندههای آمریکایی، رابطهٔ نزدیک با بازیگران و خوانندههای سرشناس هالیوودی باعث بیشتر مطرح شدن این نام در صنعت مد شده است. انواریان در سال ۲۰۰۷ برای هفته مد نیویورک مجموعه خود را که برگرفته از رابطه زمین و آسمان، مجموعهای از کت چرم دامن پشمی بود را ارائه نمود.رنگ در طرحهای انواریان بیشتر متمرکز بر رنگهای خاکستری فام تیره و مشکی میباشد، استفاده از خطوط و گشتالت ساده همراه با جزییات خاص لباس و پارچه و دوری از طرحهای سنتی در طرحهای او دیده میشود.
ساره نوری
ساره نوری طراح لباس ایرانی در تهران متولد شده و در سن ۱۰ سالگی به آمریکا مهاجرت کرده است ، وی در سال ۲۰۰۴ در رشته ی طراحی گرافیک از دانشگاه فارق التحصیل شد و به عنوان یک طراح گرافیک مشغول به کار شد.ساره نوری در سال ۲۰۰۹ به دلیل اینکه نتوانست لباس عروس مورد علاقه خود را پیدا کند شخصاً لباس عروسش را طراحی کرد و این امر الهام بخش او برای راه اندازی خط لباس عروس بود. او در سال ۲۰۱۱ با کالکشنی از ۶ لباس شروع به کار کرد.لباس عروس های او دوباره در سال ۲۰۱۲ در هتل لندن نیو یورک در انظار بین المللی قرار گرفت که شامل ۴ کلکسیون با۴۵ لباس بود که از ساتن ارگانزا و.. درست شده بودند.اکنون کار خط تولید لباس عروس ساره نوری در فروشگاه های سراسر دنیا به فروش میرسد از جمله کالیفرنیا، آلاباما ،کلورادو ، مریلند، پنسیلوانیا، کالیفرنیای جنوبی، فلوریدا، اهایو، مینسوتا ،ویرجینیا ، نیو جرسی، کانادا، توکیو، دبی ،ترکیه، استرالیا، ژاپن، لندن و … کارهای ساره در مجله های معتبری از جمله Brides Magazine, Engaged Magazine, Grace Ormonde Wedding Style Magazine, Weddings Unveiled و… به چاپ رسیده است همچنین مدل های وی به شبکه های تلوزیونی نیز راه یافته.
او لباس عرویس افراد مشهوری چون دیانا دیگارمو( برنده مسابقه آمریکن آیدل ) و کارسا کمرون ( دختر شایسته آمریکا در سال ۲۰۱۰) و … را نیز طراحی کرده است:
شادی پرند
قرار بود پزشک شود اما طب را رها کرد و رفت سراغ ارتباطات. آخر سر هم از بازار مُد نیویورک سردرآورد. حالا در تهران، در خانهای که کلنگ آن را درست روز تولد او زدند، یک کارگاه طراحی لباس دارد و انباری پراز پارچه.شادی پرند سال ۱۳۷۰ به تهران بازگشت. کودکی و نوجوانی را در کارگاه خیاطی مادرش گذرانده بود و نخ و سوزن و پارچه با زندگیاش گره خورده بود، چنان محکم که طب و بعدتر ارتباطات در پاریس، آن پیوند را نگشود.میگوید:”اگر مادرم خیاط نبود هیچ وقت خیاط و طراح لباس نمیشدم. حتما وارد هنر میشدم اما شاید کار دیگری میکردم.”هرچند پدرش اهل هنر و مجموعهدار بود و فرش وعتیقه جمع میکرد اما هنر را نه “شغلی جدی” که چیزی در حد “دغدغه و دلمشغولی شخصی” میدانست. همین ایده بود که طراح امروز را راهی دانشکدۀ پزشکی مونپولیه در جنوب فرانسه کرد. با این همه، تحمل فضای جدی دانشگاه برایش آسان نبود. بعد از مرگ پدر راهی پاریس شد تا ارتباطات بخواند.در پاریس بیشتر به دنیای هنر سرک کشید. در یک استودیوی عکاسی کارآموزی میکرد؛ جایی که پیتر لینبرگ عکاس مشهور مد رفتوآمد داشت. این عکاس برای چیدمان عکسها به طراح احتیاج داشت. شادی پرند بیاینکه آموزشی دیده باشد جرئت کرد که در کار آقای عکاس دخالت کند و ناگهان دید که کارش را بهطورغریزی بلد است.کمکم آنقدر تجربه پیدا کرد که شد طراح حرفهای چیدمان عکس. ارتباطات را تمام کرد و به پیشنهاد کار در نیویورک پاسخ مثبت داد. همانجا کلاسهای الگو و خیاطی را گذراند و برای مدتی همراه با یک دختر فرانسوی، زیورآلات درست میکرد. غرق پارچه و لباس شده بود که تنهایی و اصرار مادر، او را از نیویورک به تهران کشاند. خیاطخانه مادر که ۴۵ سالی از عمر و اعتبارش میگذشت همچنان به راه بود. شادی پرند کار طراحی لباس را از سال ۱۳۷۲ در همان خیاطخانه قدیمی آغاز کرد.
شهلا مهدوی
شهلا مهدوی، طراح لباس ایرانی است. وی پیش از این لباسهای زیادی طراحی و به بازار عرضه کرده بود. علاقه مهدوی به خیاطی از دوران کودکی و هنگام نشستن کنار چرخ خیاطی مادرش شکل گرفت. مهدوی نیمه دوم دهه ۴۰ از دانشگاه هنرهای تزئینی فارغالتحصیل و در رشته طراحی پارچه مشغول به کار شد . علاقه او به حرفهاش روزبهروز بیشتر شد و تحصیلات همسرش در رشته دکوراسیون داخلی منجر به سوق دادن او به نقاشی شد. سفرهای زیاد نیز منجر به آشنایی با دوستانی شد که «شهلا مهدوی» را با صنعت پوشاک و آشنایی با برندهای متنوع آشنا کرد. همین موضوع گامی برای قدم گذاشتن به دنیایی بزرگتر شد، دنیای پارچه و مد و طراحی و در یک کلام صنعت قوی پوشاک. وی اکنون یکی از طراحان معروف لباس ایرانی در کشور است که توانسته در کنار حرفه خود اشتغال غیرمستقیم نیز ایجاد کند. مهدوی اکنون دو فرزند دارد. پسرش مهندس کامپیوتر است که در عکاسی و برنامههای کامپیوتر به وی کمک میکند و دخترش زبان میداند و بیرون از ایران زندگی میکند. اکنون «شهلا مهدوی» میهمان ماست تا رمز موفقیت خود در کارآفرینی طراحی پوشاک را با خوانندگان در میان بگذارد.
فرناز عبدلی
فرناز عبدلی، طراح لباس و مُد، طراح گرافیک، منتقد هنری و بازیگر تئاتر، متولد اردی بهشت ماه ۱۳۶۶، ایران.شیراز.فسا.کارشناسی طراحی گرافیک، ارشد MBA از دانشگاه بهشتی تهران و دارای مدرک از مدرسه مد و فشن IED بارسلونا، به خاطر ایجاد برند معروف "پوش/POOSH" که بعدتر به "پوشِ ما/POOSHeMA" تغییر نام داد و طراحیهای غیرمتعارف و آغازگر سبکِ مدرنِ پوششِ جوانان در ایران شناخته میشود.فرناز در سال ۲۰۱۳میلادی بعد از چند سال فعالیت در زمینه طراحی لباس با ارائه مجموعه بهار و تابستانِ برند پوش و عکاسی از مدلها در خیابانهای شیراز و مکانهای عمومی با لباسهای طراحی شدهٔ عجیب برای عرف جامعه اسلامی و انتشار آنها در شبکههای اجتماعی و شیوع سریع و بازنشر آنها توسط معتبرترین رسانهها و خبرگزاریهای دنیا (بیبیسی پرشین، بیبیسی وردنیوز، دویچه وله آلمان، اشپیگل آلمان، رادیو ملی آلمان، ایران وایر، پابلیک رادیو و…)به سرعت از معروف ترین و محبوب ترین طراحانِ ایرانی در سراسرِ دنیا شناخته شد.بعد از انتشار عکسها و مصاحبههای متعدد رسانههای مختلف فرناز و گروهش با مشکلاتی از سوی حکومت اسلامی ایران مواجه شدند و رسانههای راست گرا و محافظه کار ایران نیز شروع به انتقادها و اعتراضهای گسترده کردند تا آنجا که او متهم به مزدبگیری سرویسهای بیگانه و ضد اسلام شد ولی از سوی دیگر با تبرئه شدن او روزنامههای اصلاح طلب همچون شرق و اعتماد و شمار زیادی از مطبوعاتِ داخلی و خارجی با حمایت از فرناز و گروهش از آن به عنوان قدرت جسورانهٔ نسلِ جوان در تغییر دادن کلیشههای مرسوم یاد کردتا آنجا که هم زمان با انتخابات ریاست جمهوری در مقالهای تحت عنوان مطالباتِ ما از رئیس جمهور آینده در ستونی گوشهای از مطالبات وی به عنوانِ نماینده نسل نوگرای ایران در روزنامه اعتماد نیز نوشته شد. همچنین در مقالههای مختلف از این جنبش به عنوانِ انقلابِ ساکت ِایران و یا تلاش برای آزادیهای مدنی با روشهای هنری-فرهنگی به عنوانِ بیانیهای ساختارشکنانه در ایران اشاره شده است.فرناز عبدلی در فهرست ۷۰ طراح برتر نام دار ایرانی در سراسرِ دنیا به گزارش سایت مُد و پوشاکِ به پوشی و همچنین جزو ۱۰ زنِ رویایی جهان در سال ۲۰۱۳ به گزارش CNN دیده میشود.